Czym się różni depresja od nerwicy?

Depresja i nerwica to zaburzenia zdrowia psychicznego najczęściej diagnozowane u dorosłych. Mają wiele wspólnych objawów, takich jak drażliwość, brak energii i trudności ze snem - ale są to dwie różne choroby. W związku z tym leczenie różni się w zależności od diagnozy. W obu przypadkach warto skonsultować się ze specjalistą, aby znaleźć odpowiednie leczenie i pomóc uporać się z towarzyszącymi trudnościami.

Depresja a nerwica

W obydwu przypadkach mogą wystąpić objawy lęku, złego samopoczucia, czy też drażliwości. Ale tak, jak już wspomniano…mimo, że te dwie choroby wyglądają na zbliżone do siebie - są kompletnie inne i wymagają innego leczenia. Osoby chorujące na depresję mają zazwyczaj brak energii, uczucie wyczerpania, duże obniżenie nastroju i ciężko przychodzi im cieszenie się z czegokolwiek. Depresja może powstać w skutek czynników stresowych lub predyspozycji fizycznych/genetycznych. Natomiast nerwica to grupa schorzeń psychicznych. Oznacza to, że człowiek zmaga się z zakłóceniem prawidłowych funkcji organizmu. Podstawowy objaw tej choroby to lęk, a także napięcie mięśniowe, trudności z oddychaniem, czy szybkie kołatanie serca. Czasami nerwica doprowadza do trudności w koncentracji i różnych natrętnych myśli. Jeśli odczuwasz często różne fobie lub niepokój warto udać się do specjalisty, być może wymaga to leczenia, o którym wcześniej nie miałeś pojęcia.

Czym się różni depresja od nerwicy?

Leczenie depresji

Najpopularniejszym sposobem leczenia depresji jest terapia lekowa. W zależności od nasilenia objawów i innych czynników, psychiatra przepisuje lek przeciwdepresyjny, który najlepiej odpowiada potrzebom pacjenta. Celem terapii depresji jest całkowite złagodzenie obecnych objawów oraz pomoc w osiągnięciu szczęścia i stabilności, aby problemy nigdy nie powróciły.

Leczenie nerwicy

Zaburzenia nerwicowe są na ogół leczone poprzez terapię. Czasami, jeśli objawy nasilają się, może być konieczne zastosowanie odpowiedniego leku. Istnieje wiele różnych leków, które mogą złagodzić objawy. Należą do nich antydepresanty, które regulują nastrój i zmniejszają uczucie lęku i depresji; środki przeciwlękowe, które zmniejszają uczucie paniki i innych uporczywych zmartwień; oraz beta-blokery, które kontrolują produkcję adrenaliny.